BIBLIOTECA SCOLII GIMNAZIALE AVRAM IANCU COVASNA-VOINESTI
email: biblioteca.scolii.noastre@gmail.com

marți, 23 septembrie 2014

ORKLA Romania sustine elevii performanti de la Scoala Gimnaziala Avram Iancu


 
·     Angajatii companiei si ai fabricii locale “Productie Ardealul SRL” le-au făcut un cadou neasteptat elevilor – o a treia sala de clasa a fost renovata si dotata cu mobilier nou, donatia fiind completata cu un calculator, dupa ce in vara alte doua clase au trecut prin lucrari de renovare
·       Reprezentantii companiei au anuntat, odata cu deschiderea anului scolar, si un sistem de recompense menite sa ii motiveze pe elevii premianti si pe cei olimpici

Scoala a inceput asa cum trebuie pentru elevii Scolii Gimnaziale Avram Iancu din Covasna: cu clase curate si dotate, cu un loc de joaca reamenajat si cu un calculator in dotare. Toate acestea au fost oferite in dar de compania ORKLA Foods Romania si fabrica “Productie Ardealul SRL” Covasna, parte a companiei, angajatii acesteia fiind voluntarii care au lucrat pentru transformarea scolii intr-un loc primitor pentru cei mici.
La inceputul verii, pornind de la ideea ca in viata doar daruind poti dobandi, angajatii uneia dintre cele mai mari companii din domeniul FMCG – ORKLA Foods Romania – au transformat un team building intr-o acțiune de responsabilitate socială.  Intr-un weekend din luna iunie, peste 80 dintre angajatii ORKLA au lucrat zi-lumina pentru a transforma doua sali de clasa intr-un loc in care copiii vin cu placere. De asemenea, spatiul de joaca al scolii a fost renovat si dotat cu jocuri noi. Ulterior, pe parcursul verii, a fost renovata si dotata si o a treia sala de clasa, compania daruindu-le copiilor si un calculator.
“Continuam acest demers prin care vrem sa renovam si sa dotam toate clasele de curs ale Scolii Gimnaziale Avram Iancu din Covasna, astfel incat copiii inscrisi la aceasta scoala sa vina cu drag la cursuri si sa isi inceapa viata de scolar intr-un mediu adecvat si atragator care sa le insufle dragostea de carte. Dupa ce am «adoptat», practic, aceasta scoala ne vom preocupa in perioada urmatoare si de rezultatele copiilor. La festivitatea de deschidere a anului scolar am anuntat ca performanta elevilor va fi premiata in viitor, urmand sa ii sustinem la finalul acestui an scolar pe cei care vor lua premiul I la finalul anului, dar si pe cei care vor inregistra rezultate bune la olimpiadele scolare”, a declarat Manuela Banu, General Manager ORKLA Foods Romania.
In cadrul scolii din Covasna invata peste 350 de elevi si prescolari, aceasta fiind principala unitate de invatamant cu predare in limba romana din localitate.
“Suntem onorati de colaborarea cu compania ORKLA, deoarece mana de ajutor data de cei care lucreaza aici poate reprezenta o rampa de lansare pentru acesti copii”, ne-a spus Henorel Olarescu, directorul scolii din Covasna.
Orkla Foods Romania este parte a grupului norvegian ORKLA, una dintre cele mai mari firme listate la bursa din Norvegia. Produsele ORKLA Foods sunt locale, dezvoltarea lor pornind de la preferintele si nevoile consumatorilor romani, fiind insa realizate la standarde internationale in fabricile din Bucuresti, Covasna si Iasi. Sub cele noua branduri detinute in prezent in segmentul retail: Ardealul, Bunatati de la Bunica, Fruhstuck, Holland, LaMinut, Linco, Tomi, Unirea si Wiesana, care acopera mai multe categorii de produse - de la pate la conserve de carne, mustar, sosuri, creme de hrean, margarina, ketchup, aluaturi congelate – compania comercializeaza in prezent peste 80 de produse in diverse gramaje.








luni, 22 septembrie 2014

COVASNA ANTIQVA



În postarea trecută, vă spuneam de proiectul COVASNA ANTIQVA. Și atunci am realizat că nu v-am povestit ce am făcut noi până acum în cadrul acestui proiect.

În perioada iunie –  septembrie 2014, în Covasna - Voineşti, Asociaţia Cultural Creştină „Justinian Teculescu” din Covasna, în parteneriat cu Muzeul Naţional al Carpaţilor Răsăriteni, Asociaţia Culturală „Cetatea Dacică-Valea Zânelor” din Covasna, Asociaţia Cultural-Ştiinţifică „Carpaţii Răsăriteni”, Școala Gimnazială “Avram Iancu şi Asociaţia Culturală „Omnis Barbaria”, cu sprijinul financiar al Consiliului Judeţean Covasna şi al Consiliului Local Covasna, a organizat prima ediţie a Proiectului „COVASNA ANTIQVA” adresat unui număr de 50 de elevi de gimnaziu şi 4 profesori din zona oraşului Covasna.
Covasna Antiqva este un proiect care se adresează în special elevilor cu vârste între 10 și 15 ani, precum şi profesorilor de istorie, şi s-a derulat în zona Covasna - Voineşti, pe parcursul mai multor zile. Participanții au avut ocazia de a fi implicați în diverse activităţi, expoziţii şi ateliere educative în scopul dobândirii cunoştinţelor despre istoria lumii antice clasice din perioada dacilor şi romanilor.
Implementarea Proiectului „COVASNA ANTIQVAreprezintă o modalitate de promovare în general a patrimoniului cultural naţional de care dispune zona oraşului Covasna, şi în special, pentru promovarea patrimoniul arheologic bogat reprezentat de Cetatea DacicăValea Zânelor.
Ziua 1 (17 iunie 2014): Expoziţia „Limesul de Est al Daciei Romane”.
Expoziţia foto-documentară, are în primul rând un scop didactic şi este dedicată unui grup ţintă bine definit (elevi de gimnaziu cu vârsta între 10 și 15 ani), în cadrul căreia sunt realizate activităţi interactive (jocuri, chestionare, vizionare de filme etc.), ateliere şi  prezentări istorice despre Imperiul Roman.
La acest eveniment cultural, au participat 50 de elevi de la Scoala Gimnazială „Avram Iancu” din Covasna-Voineşti.
Dr. habil. Alexandru Popa a susţinut o lecţie deschisă pentru elevii de gimnaziu, intitulată “Graniţa romană în estul Provinciei Dacia”, oferindu-le acestora câteva informaţii şi noţiuni introductive, prezentate în mod interactiv. Abordarea din punct de vedere ştiinţific este diferită de cea prezentată în cărţile de istorie. Astfel, graniţa romană este privită ca un spaţiu de convieţuire, de contact între locuitorii Imperiului şi populaţia din afara acestuia, şi nu ca o delimitare de tip ofensiv, un zid sau o linie de-a lungul căreia se duceau permanent războaie şi confruntări armate.    
În a doua parte a programului a fost deschisă expoziţia tematică, interactiv-educativă “Limesul de est al Daciei Romane”. Expoziţia, elaborată în cadrul Muzeului Naţional al Carpaţilor Răsăriteni, se adresează elevilor claselor V-VIII, fiind croită pe nevoile şi caracteristicile acestui grup ţintă. Conţinutul ştiinţific al expoziţiei gravitează în jurul mesajului prezentat mai sus: abordarea Limesului roman ca o zonă de contact între romani şi barbari, şi nu ca o simplă graniţă a Imperiului, în strictul înţeles al cuvântului. Expoziţia prezintă principalele aspecte ale vieţii oamenilor, cu precădere a soldaţilor, în această parte a Daciei romane
În ultima parte a evenimentului, participanţii au fost implicaţi în activităţi interactive coordonate de Andrea Chiricescu, pe baza jocurilor şi a chestionarelor, elevii şi-au aprofundat cunoştinţele despre această perioadă din istoria Imperiului Roman.
Această activitate a fost coordonată de Dr. habil. Alexandru Popa şi Andrea Chiricescu.

Ziua 2 (18 iunie 2014): Atelierul „Modelarea şi Pictarea vaselor ceramice”
Acest atelier a avut drept obiectiv cunoaşterea de către participanţii la proiect a specificului ceramicii dacice şi romane.
Elevii au fost împărţiţi în două grupe de lucru, fiecare grupă fiind format din 30 de elevi: prima grupă a lucrat la atelierul de modelarea manuală a vaselor din lut; a doua grupă a lucrat la pictarea vaselor ceramice. La finalul atelierului, cele două grupe s-au schimb între ele.
Pornind de la explicaţiile oferite de organizatori, elevii au învăţat şi experimentat tehnica de realizare a vaselor din lut după modelul vaselor dacice (ceşcuţa dacică), respectiv folosind suluri din lut la ridicarea vaselor. S-a utilizat lut de calitate superioară, gata pregătit pentru modelaj.
 După modelarea vaselor, elevii au aplicat apoi pe acestea, procedura de decorare (incizare) cu motive specifice perioadei dacice (ramura de brad, brâuri crestate etc.). Beneficiarii au reuşit într-un timp foarte scurt să înveţe foarte bine tehnicile de modelare, şi decorare a vaselor.
În cadrul atelierului de pictură pe vase ceramice, s-au utilizat castronaşe din ceramică, care au fost pictate cu ajutorul acuarelelor acrilice şi cu pensula. Elevii au folosit culorile roşu, alb şi negru, utilizând motive decorative naturale şi geometrice. Beneficiarii au reuşit într-un timp foarte scurt să înveţe tehnica de pictare a vaselor ceramice.
Aceste ateliere au fost coordonate de:
-           Dan Buzea şi Eugenia Filip (atelierul de modelaj manual al lutului);
-           Cristina Felea şi Délczeg Èva (atelierul de pictură pe vase ceramice).





















Am vizitat Cetatea Dacică din Valea Zânelor

În cadrul proiectului COVASNA ANTIQVA, elevii şcolii noastre, împreună cu profesoara de istorie Adriana Bota, au făcut sâmbătă, 20 septembrie 2014, o vizită la Cetatea Dacică din Valea Zânelor, încercând să dezlege misterele acesteia.

























duminică, 21 septembrie 2014

Rămas bun, vacanță! Bine ai venit, prima zi de școală!







Scrisoarea lui Abraham Lincoln către profesorii şcolii unde învăţa fiul lui, în care îi ruga pe aceştia să îi dea cea mai aleasă învăţătură a inspirat mulţi părinţi şi profesori, iar rugăminţile acestuia sînt cît se poate de actuale, deşi au fost scrise acum peste 150 de ani: „Fiul meu va trebui să înveţe că nu toţi oamenii sînt sinceri şi oneşti. Dar învăţaţi-l dacă puteţi minunăţia cărţilor. Şi totuşi, daţi-i timp să se gîndească la misterul etern al păsărilor cerului, al albinelor de sub soare şi al florilor de pe cîmp. În şcoală, învăţaţi-l că e mult mai onorabil să eşueze decît să trişeze. Învăţaţi-l să aibă încredere în propriile-i idei, chiar dacă ceilalţi îi spun că se înşală.
Învăţaţi-l să fie amabil cu oamenii amabili şi dur cu cei duri. Încercaţi să-i daţi fiului meu tăria de a nu urma mulţimea, să nu urmeze turma. Învăţaţi-l să-i asculte pe toţi oamenii; dar învăţaţi-l, de asemenea, să selectezeceea ce a auzit, printr-o proiecţie a adevărului, şi să păstreze doar ce e bun. Învăţaţi-l, dacă puteţi, cum să rîdă cînd e trist. Învăţaţi-l că nu e nici o ruşine în a plînge. Învăţaţi-l să fie grijuliu cu cinicii şi să fie atent la linguşitori Învăţaţi-l să-şi „vîndă” creierul celor care dau mai mult, dar niciodată să nu pună un preţ pe sufletul şi inima lui. Învăţaţi-l să-şi astupe urechile la bîrfă şi să lupte cînd crede că aceasta este soluţia.
Trataţi-l gentil, dar nu-l protejaţi, deoarece numai testul focului face oţelul bun. Lăsaţi-l să aibă curajul de a fi nerăbdător. Lăsaţi-l să aibă curajul de a fi brav. Învăţaţi-l să aibă întotdeauna încredere sublimă în el însuşi, deoarece apoi va avea încredere în umanitate. Aceasta este o cerinţă mare, dar vedeţi totuşi ce puteţi face. Este aşa un copil de treabă, fiul meu!”