BIBLIOTECA SCOLII GIMNAZIALE AVRAM IANCU COVASNA-VOINESTI
email: biblioteca.scolii.noastre@gmail.com

luni, 19 octombrie 2015

"POEZIA TOAMNEI" Activitati culturale specifice toamnei la scoala noastra

        Toamna

E timpul când îmbracă ţara
Culori ce-au fascinat poeţii
Şi când se umple iar cămara
Cu... mucegai pe toţi pereţii.
     In ziua de 13.10.2015, in scoala noastra s-au desfasurat ample activitati concurs cu titlul "Poezia Toamnei", la care au participat elevii claselor l-lV, indrumati si coordonati de doamnele invatatoare Muntean Anca, Cara Iuliana, Hulpoi Elena si Lungu Liliana.
     Elevii au prezentat momente artistice, muzicale si au participat la un concurs de recitari de poezii cu si despre toamna ale autorilor George Toparceanu, Nina Casian si Elena Farago.
     Dupa concurs elevii au prezentat o expozitie de desene proprii.
     Toti elevii care s-au evidentiat in concurs si expozitie au fost premiati cu diplome de merit. 
- Cri-cri-cri,
Toamnă gri,
Nu credeam c-o să mai vii
Înainte de Crăciun,
Că puteam şi eu s-adun
O grăunţă cât de mică,
Ca să nu cer împrumut
La vecina mea furnică,
Fi'ndcă nu-mi dă niciodată,
Şi-apoi umple lumea toată
Că m-am dus şi i-am cerut...
                   ...de George Toparceanu

 Bibliotecar,
Mirela Poteică    

joi, 15 octombrie 2015

”Crăiasa naturii și copiii ei”, volum de versuri pentru copii al poetului covăsnean Toth Arpad

Poetul covăsnean Toth Arpad, care își semnează poeziile cu pseudonimul Artangel, a acceptat invitația Bibliotecii Școlii Gimnaziale ”Avram Iancu” din Voinești și vine să le vorbească elevilor de la clasele primare despre noua lui carte, Crăiasa naturii și copiii ei, volum de versuri dedicat copiilor.
Copiii vor recita din poeziile din volum, iar la sfârșit vor primi autografe pe carțile dăruite de poet. 


duminică, 11 octombrie 2015

Voineşti, locul copilăriei mele


ASOCIAŢIA CULTURAL CREŞTINĂ JUSTINIAN TECULESCU, în parteneriat cu ŞCOALA GIMNAZIALĂ AVRAM IANCU, organizează concursul de compuneri, poezii, eseuri, creaţii plastice, cu tema Voineşti, locul copilăriei mele
Toți participanții vor fi răsplătiți cu diplome de participare, iar cele mai bune lucrări vor fi recompensate cu premii constând în cărți.
Lucrările vor fi expuse la sediul Asociaţiei Cultural Creştine Justinian Teculescu
Creațiile elevilor se predau la Biblioteca Școlii AVRAM IANCU până joi, 29 octombrie 2015

Concursul  "Voineşti, locul copilăriei mele" face parte din activitățile proiectului TRADIȚII ȘI OBICEIURI DIN COVASNA, realizat cu sprijinul financiar al CONSILIULUI JUDETEAN COVASNA

ETNOFOTO.doc


ASOCIAŢIA CULTURAL CREŞTINĂ JUSTINIAN TECULESCU organizează 
CONCURSUL ETNOFOTO.doc

Concursul ETNOFOTO.doc urmăreşte colectarea de fotografii vechi de familie din orașul Covasna. La concurs se vor înscrie fotografii cu caracter istoric sau etnografic (viaţa de familie, evenimente, costum popular, obiceiuri tradiţionale, ocupaţii, arhitectură tradiţională, industrie casnică, armată etc)
Numărul imaginilor/participant nu este limitat, obiectivul proiectului fiind salvarea digitală a documentelor fotografice împreună cu elemente de cultură tradiţională.
Asociaţia Cultural Creştină Justinian Teculescu va susţine transpunerea fotografiilor pe suport digital (scanate; minim 300 dpi, format jpg, bmp). Imaginile culese de la participanţi, digitalizate, apoi returnate proprietarilor, vor fi cesionate Asociaţiei Cultural Creştine Justinian Teculescu în vederea îmbogăţirii arhivei, realizării de expoziţii, tipărituri, site web. Participanţii la concurs vor avea posibilitatea să doneze fotografiile vechi pentru arhiva Asociaţiei.

Fiecare imagine va fi însoţită de o fişă-document care va cuprinde următoarele date:
- Nume prenume participant, adresa, nr. telefon, mail.
- Nume proprietar fotografie, adresa, nr. telefon/mail . Semnătura pentru cesionarea imaginii.
- Subiectul imaginii, Localitatea de provenienţă, Datarea imaginii, Cine a realizat fotografia (unde e posibil)
- Povestea imaginii: Descrierea imaginii (identificarea personajelor, obiectelor, o scurtă descriere a evenimentului fotografiat, provenienţa fotografiei, istoricul fotografiei, ce semnificaţie are fotografia pentru familie, unde se păstrează fotografia)

Premii acordate: diplome de participare la activitățile proiectului TRADIȚII ȘI OBICEIURI DIN COVASNA, invitații gratuite la spectacolele organizate de ACCJT, includerea imaginilor și a poveştilor legate de acestea în viitoarele lucrări monografice publicate de ACCJT.

Participanții pot aduce fotografiile la sediul Asociației Cultural Creștine Justinian Teculescu, sau, dacă au posibilitatea să le scaneze, pot trimite imaginile pe adresa de e-mail asociatiaiustinianteculescu@gmail.com

Concursul ETNOFOTO.doc face parte din activitățile proiectului TRADIȚII ȘI OBICEIURI DIN COVASNA, realizat cu sprijinul financiar al CONSILIULUI JUDETEAN COVASNA

marți, 15 septembrie 2015

Mult succes în noul an școlar!

Mult succes în noul an şcolar, tuturor elevilor şi profesorilor!




Inaugurarea bustului lui Avram Iancu in curtea scolii care ii poarta numele


Luni, 14 septembrie 2015, în curtea Școlii Gimnaziale Avram Iancu din Covasna, Voinești, în prezența autorităților locale, județene și a numeroși covăsneni, a fost dezvelit bustul revoluționarului pașoptist, Erou al Neamului, AVRAM IANCU.

E o zi în care am pus încă o piatră la temelia spirituală a urbei noastre. E modul nostru de a-l cinsti pe cel care spunea că ,,Unicul dor al vieţii mele este să-mi văd naţiunea fericită”.
Recunoştinţa faţă de înaintaşii noştri este o datorie pe care o avem atâta vreme cât spunem că suntem români. ACCJT consideră că amplasarea bustului “patronului spiritual” al școlii este un act de normalitate, de întregire a imaginii şcolii din Voinești. Conştientizarea de cǎtre elevi a importanţei istoriei românilor, a sentimentului de apartenenţǎ la valorile naţionale adevărate este unul dintre scopurile educaţiei şcolare. Activitatea patriotică a unuia ca Avram Iancu – tânăr, intelectual, transilvănean – poate fi pentru elevi un imbold, un exemplu, o mândrie.
Monumentul care astăzi ne-a adunat aici pe toți este rodul îmbinării eforturilor mai multor factori implicați: Școala Gimnazială Avram Iancu, ACCJT, Consiliul Local Covasna, Primăria Covasna, artistul sculptor Nicolae Mihail Bohățel. Este dovada că atunci când ne unim forțele, reușim să facem lucruri frumoase. Acest monument ne uneşte, ne cheamă la veghe şi la concordie.  Îmi trec acum prin minte cuvintele Crăişorului, rostite pe Câmpia Blajului, în mai 1848: „Uitaţi-vă pe câmp, românilor, suntem mulţi, ca cucuruzul brazilor, suntem mulţi şi tari, că Dumnezeu e cu noi!”
ACCJT dorește să îl felicite, pe această cale, pe dl. Nicolae Bohățel, cel care a dat pietrei chipul lui Avram Iancu. Îi mulţumim că şi-a pus priceperea şi talentul în folosul acestui proiect, care va rămâne în istorie. De asemenea, ACCJT vă mulțumește tuturor celor care ați sprijinit, într-un fel sau altul, această idee. Prin munca și implicarea voastră, Covasna are, de astăzi, un motiv pentru care merită să te oprești, fie să admiri finețea artistică a unei opere de artă, fie să cinstești personalitatea unui Erou al Neamului, cum este Avram Iancu.






miercuri, 9 septembrie 2015

AVRAM IANCU


Luni, 14 septembrie 2015, orele 10.00, va avea loc inaugurarea monumentului lui Avram Iancu, din curtea Școlii Gimnaziale ”Avram Iancu” din Voinești. Acesta este opera sculptorului covăsnean Nicolae Mihail Bohățel. Proiectul a fost realizat cu sprijinul Consiliului Local Covasna și al Asociației Cultural Creștine Justinian Teculescu.

Mereu avem nevoie de repere de identitate. Noi toţi şi cu atât mai mult copiii noştri. Este nu numai benefic, dar şi obligatoriu ca aceştia să crească având în vedere fapte, pilde, chipuri ale strămoşilor noştri – cei care ne-au dat ţara în care locuim. O astfel de personalitate jalon este Avram Iancu.
În istoria popoarelor apar uneori momente de cumpănă, de primejdie. Atunci norocul sau voinţa divină aduc în fruntea popoarelor una sau mai multe personalitaţi pentru a le călăuzi – un astfel de ales a fost Avram Iancu.
Avram Iancu (n. 1824, Vidra de Sus – d. 10 septembrie 1872, Ţebea) a fost un patriot ardelean de primă mână, avocat de meserie, care a jucat un rol important în Revoluţia de la 1848 – 1849, din Transilvania. La numai 24 de ani, el conducea pe cei ce cu mult curaj s-au ridicat împotriva unor vechi şi strâmbe rânduieli.

Cum spuneam, este imperios necesară prezenţa simbolurilor determinante pentru cultura şi istoria noastră în spaţiul public al comunităţii. Un bust al eroului naţional Avram Iancu în curtea Şcolii Gimnaziale "Avram Iancu" denotă respect pentru valorile neamului, recursul la modelele identitare româneşti. De asemenea, un astfel de monument sacralizează spaţiul. Îl şi înfrumuseţează. Mai mult, într-un oraş turistic, cum este staţiunea Covasna, un asemenea edificiu reprezintă pe lângă o necesitate şi o atracţie turistică, un “loc de văzut” pentru vizitatorii urbei. 

miercuri, 27 mai 2015

SĂ DONĂM O CARTE PENTRU ELEVII DIN BASARABIA!



BIBLIOTECA 

 ŞCOLII GIMNAZIALE AVRAM IANCU COVASNA



ne aşteaptă


SĂ DONĂM O CARTE
PENTRU ELEVII DIN BASARABIA


Orice donaţie este bine venită şi va fi apreciată de cei care au nevoie cu adevărat!

În Republica Moldova, există numeroase localităţi rurale, unde bibliotecile şi instituţiile de învăţământ  nu dispun de fonduri de cărți  pentru a le pune la dispoziţia tinerilor şi adulţilor, sau, printre puţinele cărţi existente în patrimoniul bibliotecii, unele sunt scrise în grafie chirilică. Acest fapt este un impediment pentru populaţie, în special pentru elevi, de a avea acces la orice sursă de informare.

Nicolae Steinhardt spunea „Dăruind vei dobândi”.
Tu vei dărui o carte, ei vor primi un Dar. Dar care le va îmbogăți bibliotecile şi cunoștințele.



INFORMAŢII- la doamna bibliotecă, Mirela Poteică

UPDATE:
Sprijinim campania inițiată de Acțiunea 2012 Covasna!

 

miercuri, 13 mai 2015

ROLUL CALCULATORULUI IN VIATA ELEVULUI








Luni, 11 mai 2015, tema orei de educatie civica la clasa a VII-a A a fost
ROLUL CALCULATORULUI IN VIATA ELEVULUI


Calculatorul este foarte util atat elevului cat si profesorului insa folosirea acestuia trebuie realizata astfel incat sa imbunatateasca calitativ procesul instructiv-educativ, nu sa il ingreuneze.
Utilizarea la intamplare, fara un scop precis, la un moment nepotrivit a calculatorului in timpul lectiei duce la plictiseala, monotonie; ineficienta invatarii prin neparticiparea unor elevi la lectie, nerealizarea obiectivelor lectiei, izolarea elevilor si chiar repulsie fata de acest mijloc modern de predare-invatare. Folosirea in exces a calculatorului poate duce la pierderea abilitatilor practice, de calcul si de investigare a realitatii, la deteriorarea relatiilor umane.
Calculatorul trebuie folosit astfel incat sa urmareasca achizitionarea unor cunostiinte si formarea unor deprinderi care sa permita elevului sa se adapteze cerintelor unei societati aflata intr-o permanenta evolutie. Acesta trebuie sa fie pregatit pentru schimbari, sa le intampine cu entuziasm nu cu frica si rezistenta.
Daca elevii sunt orientati cu incredere spre schimbare, ei vor simti nevoia de a fi instruiti cat mai bine pentru a face fata noilor tipuri de profesii. Esecul in dezvoltarea capacitatii de a reactiona la schimbare poate atrage dupa sine pasivitatea si alienarea.
Calculatorul, acest mijloc modern si inteligent, reprezinta o necesitate a prezentului si cu atat mai mult a viitorului. Valentele formative ale calculatorului sunt multiple. Pe langa faptul ca le dezvolta copiilor atentia, gandirea logica si creativa, le dezvolta interesul pentru cunoastere si le cultiva increderea in fortele proprii, permitand acestora sa participe la propria lor formare.
Folosind calculatorul in activitatea instructiv-educativa contribuim la schimbari majore in ceea ce priveste strategiile de lucru cu elevii, se reinnoiesc tehnicile de predare si de invatare, modificand radical rolul invatatorului.
            Calculatorul nu este utilizat pentru a inlocui activitatea de predare a cadrului didactic, ci pentru a veni tocmai in sprijinul predarii, ajutandu-l astfel sa-si indeplineasca mai bine functia sa didactica fundamentala.
           Prioritatea invatamantului o constituie informatizarea, softul educational, reprezentat de programele informatice special dimensionate in perspectiva predarii unor teme specifice, ceea ce reprezinta o necesitate evidenta presupusa de aceasta prioritate.
Programul de calculator poate deveni un suport important pentru o predare eficienta.
Prezentarea rolurilor si functiilor multiple care pot aparea in cadrul unui sistem informatic de instruire considerand elevul, profesorul si sistemul informatic.
Elevii si profesorul pot avea mai multe roluri si/sau functii simultane in cadrul unui sistem de instruire, functii care nu sunt complet automatizate. Infrastructura sistemului de instruire poate, de asemenea, sa indeplinesca sarcini multiple.
 

Bibliotecar, 
Mirela Poteica