Acțiunea globală de
curățenie este organizată sub numele de Let`s
Do It, World!, fiind inițiată de comunitatea cu același nume, care cuprinde
toate țările în care a fost deja realizat proiectul “Let`s Do It!” Cele 85 de
țări participante din întreaga lume îşi propun să aducă o schimbare reală și să
demonstreze că oamenilor le pasă de natură și de ţara în care locuiesc şi că
vor să trăiască într-o lume mai responsabilă.
În ţara noastră, totul
a început în vara anului 2009, când pe internet a circulat frenetic un filmulet
despre cum au facut-o estonienii şi curând au apărut şi la noi oameni cu
iniţiativă (şi, de ce nu, cu viziune) care au spus “Let’s Do It, România!”.
Multa muncă a stat în spatele organizării mişcării care a culminat în 25 septembrie 2010 cu prima zi de
curaţenie generala la care au participat 200.000 de voluntari. In 2011 peste 300.000 de persoane
şi-au suflecat mâinile, s-au pus pe curaţenie şi rezultatele au fost deosebite.
“Let’s Do It, România!” avea experienţă şi creştea de la an la an.
În 2013, în oraşul
staţiune Covasna, Primăria Covasna, Ocolul Silvic, Şcoala Gimnazială „Avram
Iancu”, Asociaţia Cultural Creştină Justinian Teculescu şi Asociaţia EcoBios au
spus împreună „Let’s Do It, Covasna”, în data de 29 septembrie. Voluntari de la
toate cele cinci entităţi implicate în parteneriat au participat sâmbătă la cea
de-a patra ediţie a campaniei naţionale de ecologizare ,,Let’s do it România”,
încercând să contribuie la protejarea naturii şi la sensibilizarea cetăţenilor
cu privire la colectarea şi depozitarea corespunzătoare a deşeurilor. Zonele
din împrejurimile oraşului au fost ecologizate, strângându-se un număr
impresionant de saci cu gunoaie. Campania „Let’s
Do It, Covasna”, prin acţiunile de
ecologizare, a încercat să-i determine pe oameni să devină conştienţi de
problemele mediului, iar în condiţiile în care copiii înţeleg că trebuie să
protejeze natura, există şanse ca lucrurile să se schimbe. Cei mici sunt
eficienţi atunci când trebuie să convingă pe cineva să-şi schimbe
comportamentul, cred organizatorii acestei campanii de responsabilitate
socială.
Sursa foto: Prof. Monika Kocsis
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Va asteptam parerile, sugestiile, gandurile bune!