"Lăsaţi totul pe loc! Totul rămâne în vagoane! Şi milioane de deportaţi,
obosiţi, sleiţi de puteri, speriaţi, îngroziţi au executat orbeşte ordinul...
Au coborât în moarte fără nimic cu ce să se apere, să lupte, să încerce să
supravieţuiască. Au fost exterminaţi până la unul. Numai câţiva, puţini,
dureros de puţini au avut în acea străfulgerare de o clipă curajul nemaipomenit
să nu execute ordinul... şi au luat cu ei speranţa. Acei puţini, dureros de
puţini au supravieţuit."
Lusting Oliver
A vorbi despre Holocaust este o datorie a istoricilor, dar şi o datorie
morală a profesorilor, care pot modela sufletele tinerilor şi îi pot face mai
sensibili şi mai atenţi la ceea ce se întâmplă în jurul lor tocmai pentru ca
evenimentele de genul Holocaustului să nu se mai repete. Holocaustul trebuie
studiat pentru că a pus sub semnul întrebării însăşi fundamentele civilizaţiei.
Holocaustul a fost un eveniment de cumpănă, nu doar pentru secolul al XX-lea ci
pentru întreaga istorie a umanităţii. A constituit o tentativă fără precedent
de asasinare a unui întreg popor şi de a-i face să-i dispară cu totul istoria şi
cultura. Un studiu atent al Holocaustului ajută elevii să reflecteze asupra
uzului şi abuzului de putere, asupra rolului şi responsabilităţilor
indivizilor, organizaţiilor şi naţiunilor atunci când acestea sunt confruntate
cu violarea drepturilor omului.Despre acest “genocid în masă” a vorbit clasei a
VIII-a A prof. de istorie, d-ra Adriana Bota, care a prezentat elevilor ce a însemnat “HOLOCAUST UL”.La sfârşitul
orei elevii au pus întrebări şi au rămas întristaţi de aceste evenimente triste
din istoria umanitǎţii.Ei trebuie sa realizeze că asemenea orori ale istoriei NU
trebuie să se mai repete.
Bibliotecar
Poteică Mirela
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Va asteptam parerile, sugestiile, gandurile bune!