BIBLIOTECA SCOLII GIMNAZIALE AVRAM IANCU COVASNA-VOINESTI
email: biblioteca.scolii.noastre@gmail.com

miercuri, 13 mai 2015

ROLUL CALCULATORULUI IN VIATA ELEVULUI








Luni, 11 mai 2015, tema orei de educatie civica la clasa a VII-a A a fost
ROLUL CALCULATORULUI IN VIATA ELEVULUI


Calculatorul este foarte util atat elevului cat si profesorului insa folosirea acestuia trebuie realizata astfel incat sa imbunatateasca calitativ procesul instructiv-educativ, nu sa il ingreuneze.
Utilizarea la intamplare, fara un scop precis, la un moment nepotrivit a calculatorului in timpul lectiei duce la plictiseala, monotonie; ineficienta invatarii prin neparticiparea unor elevi la lectie, nerealizarea obiectivelor lectiei, izolarea elevilor si chiar repulsie fata de acest mijloc modern de predare-invatare. Folosirea in exces a calculatorului poate duce la pierderea abilitatilor practice, de calcul si de investigare a realitatii, la deteriorarea relatiilor umane.
Calculatorul trebuie folosit astfel incat sa urmareasca achizitionarea unor cunostiinte si formarea unor deprinderi care sa permita elevului sa se adapteze cerintelor unei societati aflata intr-o permanenta evolutie. Acesta trebuie sa fie pregatit pentru schimbari, sa le intampine cu entuziasm nu cu frica si rezistenta.
Daca elevii sunt orientati cu incredere spre schimbare, ei vor simti nevoia de a fi instruiti cat mai bine pentru a face fata noilor tipuri de profesii. Esecul in dezvoltarea capacitatii de a reactiona la schimbare poate atrage dupa sine pasivitatea si alienarea.
Calculatorul, acest mijloc modern si inteligent, reprezinta o necesitate a prezentului si cu atat mai mult a viitorului. Valentele formative ale calculatorului sunt multiple. Pe langa faptul ca le dezvolta copiilor atentia, gandirea logica si creativa, le dezvolta interesul pentru cunoastere si le cultiva increderea in fortele proprii, permitand acestora sa participe la propria lor formare.
Folosind calculatorul in activitatea instructiv-educativa contribuim la schimbari majore in ceea ce priveste strategiile de lucru cu elevii, se reinnoiesc tehnicile de predare si de invatare, modificand radical rolul invatatorului.
            Calculatorul nu este utilizat pentru a inlocui activitatea de predare a cadrului didactic, ci pentru a veni tocmai in sprijinul predarii, ajutandu-l astfel sa-si indeplineasca mai bine functia sa didactica fundamentala.
           Prioritatea invatamantului o constituie informatizarea, softul educational, reprezentat de programele informatice special dimensionate in perspectiva predarii unor teme specifice, ceea ce reprezinta o necesitate evidenta presupusa de aceasta prioritate.
Programul de calculator poate deveni un suport important pentru o predare eficienta.
Prezentarea rolurilor si functiilor multiple care pot aparea in cadrul unui sistem informatic de instruire considerand elevul, profesorul si sistemul informatic.
Elevii si profesorul pot avea mai multe roluri si/sau functii simultane in cadrul unui sistem de instruire, functii care nu sunt complet automatizate. Infrastructura sistemului de instruire poate, de asemenea, sa indeplinesca sarcini multiple.
 

Bibliotecar, 
Mirela Poteica 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va asteptam parerile, sugestiile, gandurile bune!