Luni, 11 mai 2015, tema orei de educatie civica la clasa a VII-a A a fost
ROLUL CALCULATORULUI IN VIATA ELEVULUI
Calculatorul este foarte util atat elevului cat si profesorului insa
folosirea acestuia trebuie realizata astfel incat sa imbunatateasca calitativ
procesul instructiv-educativ, nu sa il ingreuneze.
Utilizarea la intamplare, fara un scop precis, la un moment nepotrivit a
calculatorului in timpul lectiei duce la plictiseala, monotonie; ineficienta
invatarii prin neparticiparea unor elevi la lectie, nerealizarea obiectivelor
lectiei, izolarea elevilor si chiar repulsie fata de acest mijloc modern de
predare-invatare. Folosirea in exces a calculatorului poate duce la pierderea
abilitatilor practice, de calcul si de investigare a realitatii, la
deteriorarea relatiilor umane.
Calculatorul trebuie folosit astfel incat sa urmareasca achizitionarea unor
cunostiinte si formarea unor deprinderi care sa permita elevului sa se adapteze
cerintelor unei societati aflata intr-o permanenta evolutie. Acesta trebuie sa
fie pregatit pentru schimbari, sa le intampine cu entuziasm nu cu frica si
rezistenta.
Daca elevii sunt orientati cu incredere spre schimbare, ei vor simti nevoia
de a fi instruiti cat mai bine pentru a face fata noilor tipuri de profesii.
Esecul in dezvoltarea capacitatii de a reactiona la schimbare poate atrage dupa
sine pasivitatea si alienarea.
Calculatorul, acest mijloc modern si inteligent, reprezinta o necesitate a
prezentului si cu atat mai mult a viitorului. Valentele formative ale
calculatorului sunt multiple. Pe langa faptul ca le dezvolta copiilor atentia,
gandirea logica si creativa, le dezvolta interesul pentru cunoastere si le
cultiva increderea in fortele proprii, permitand acestora sa participe la propria
lor formare.
Folosind calculatorul in activitatea instructiv-educativa contribuim la
schimbari majore in ceea ce priveste strategiile de lucru cu elevii, se
reinnoiesc tehnicile de predare si de invatare, modificand radical rolul
invatatorului.
Calculatorul nu este utilizat pentru
a inlocui activitatea de predare a cadrului didactic, ci pentru a veni tocmai
in sprijinul predarii, ajutandu-l astfel sa-si indeplineasca mai bine functia
sa didactica fundamentala.
Prioritatea invatamantului o
constituie informatizarea, softul educational, reprezentat de programele
informatice special dimensionate in perspectiva predarii unor teme specifice,
ceea ce reprezinta o necesitate evidenta presupusa de aceasta prioritate.
Programul de calculator poate deveni un suport important pentru o predare
eficienta.
Prezentarea rolurilor si functiilor multiple care pot aparea in cadrul unui
sistem informatic de instruire considerand elevul, profesorul si sistemul
informatic.
Elevii si profesorul pot avea mai multe roluri si/sau functii simultane in
cadrul unui sistem de instruire, functii care nu sunt complet automatizate.
Infrastructura sistemului de instruire poate, de asemenea, sa indeplinesca
sarcini multiple.
Bibliotecar,
Mirela Poteica
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Va asteptam parerile, sugestiile, gandurile bune!