Intr-una din zilele trecute, elevii Scolii Avram Iancu au
participat la exerciţiul de simulare in caz de incendiu care ar trebui să ii
inveţe cum să reacţioneze in cazul unui cutremur sau incendiu, mai ales in
cazul in care se intampla la şcoală.
Obiectivele urmărite au fost cele legate de familiarizarea elevilor şi a cadrelor didactice cu modul de comportare in astfel de cazuri, dar şi dezvoltarea capacităţii de percepţie a protecţiei civile ca ansamblu de activităţi cu caracter exclusiv umanitar.
Scopul exerciţiilor a fost şi pregătirea personalului didactic pentru a conduce aplicarea regulilor de comportare şi a măsurilor de protecţie pe timpul şi imediat după producerea unui cutremur/ incendiu, dar şi pregătirea elevilor pentru un astfel de eveniment.
Pe parcursul a 2 minute, a fost realizată evacuarea tuturor persoanelor din incinta şcolilor, in ordine. Elevii au fost conduşi la locul de adunare organizat in curtea scolii, dinainte stabilit pentru fiecare clasă.
Este foarte important ca la varsta scolara să se exerseze in mod repetat astfel de simulări deoarece numai in acest mod copiii vor conştientiza, alături de adulţi, care este cel mai potrivit comportament in cazul unor situaţii de urgenţă. Pentru a mări eficienţa reacţiilor colective in situaţii amintite mai sus, ne propunem ca astfel de exerciţii să se desfăşoare cat mai des .
De asemenea, directorul şcolii, prof. Henorel Olarescu, le-a vorbit despre importanţa acestui tip de "repetiţii" menite să-i familiarizeze pe copii cu apariţia unor situaţii de urgenţă, pentru a sti să reacţioneze fără panică, cu disciplină şi exactitate, astfel incat apariţia unui dezastru nedorit să poată fi trecut fără răniţi şi alte probleme.
Toti copiii au participat cu interes, s-au mobilizat in desfasurarea actiunii, dand dovada de foarte multa receptivitate.
Obiectivele urmărite au fost cele legate de familiarizarea elevilor şi a cadrelor didactice cu modul de comportare in astfel de cazuri, dar şi dezvoltarea capacităţii de percepţie a protecţiei civile ca ansamblu de activităţi cu caracter exclusiv umanitar.
Scopul exerciţiilor a fost şi pregătirea personalului didactic pentru a conduce aplicarea regulilor de comportare şi a măsurilor de protecţie pe timpul şi imediat după producerea unui cutremur/ incendiu, dar şi pregătirea elevilor pentru un astfel de eveniment.
Pe parcursul a 2 minute, a fost realizată evacuarea tuturor persoanelor din incinta şcolilor, in ordine. Elevii au fost conduşi la locul de adunare organizat in curtea scolii, dinainte stabilit pentru fiecare clasă.
Este foarte important ca la varsta scolara să se exerseze in mod repetat astfel de simulări deoarece numai in acest mod copiii vor conştientiza, alături de adulţi, care este cel mai potrivit comportament in cazul unor situaţii de urgenţă. Pentru a mări eficienţa reacţiilor colective in situaţii amintite mai sus, ne propunem ca astfel de exerciţii să se desfăşoare cat mai des .
De asemenea, directorul şcolii, prof. Henorel Olarescu, le-a vorbit despre importanţa acestui tip de "repetiţii" menite să-i familiarizeze pe copii cu apariţia unor situaţii de urgenţă, pentru a sti să reacţioneze fără panică, cu disciplină şi exactitate, astfel incat apariţia unui dezastru nedorit să poată fi trecut fără răniţi şi alte probleme.
Toti copiii au participat cu interes, s-au mobilizat in desfasurarea actiunii, dand dovada de foarte multa receptivitate.